EXPERTISE:
E-mailmarketing

E-mailmarketing is nog steeds een van de effectiefste manieren om je klanten te bereiken. Daarnaast zijn de resultaten goed meetbaar, dus je weet precies wat je eruit haalt. Voor iedere carwash is dit daarom een heel interessant medium om met klanten te communiceren, of je nu een grote of kleine wasstraat hebt.

E-maildatabase opbouwen

Wil je e-mailmarketing gaan toepassen voor jouw carwash marketing, dan heb je een e-maildatabase nodig. Heb je die nog niet? Dan helpen wij je die op te bouwen door e-mailadressen te verzamelen. Hiervoor hebben wij verschillende tools beschikbaar, dus samen zullen we bepalen welke we inzetten en het beste resultaat opleveren.

E-mailcampagnes

Zodra je een e-maildatabase opgebouwd hebt, kun je beginnen met jouw e-mailmarketing en de eerste mails versturen. Er zijn verschillende typen mails, voor het gemak onderverdeeld in 2 categorieën: bulkmails en e-mailautomations.

Bulkmails zijn mails die naar het hele klantenbestand gestuurd worden. Voor de carwashes zijn dit bijvoorbeeld algemene campagnes die voor het hele bestand relevant zijn op het moment dat ze verstuurd worden: vogelpoep in het voorjaar, strooizout als het gevroren heeft, etc. Afhankelijk van het systeem wordt hier een generieke of unieke code aan gekoppeld, die bij de wasstraat gescand kan worden en de klant korting op de wasbeurt ontvangt. Middels personalisatie kun je de klant bij zijn/haar voornaam aanspreken en zijn/haar laatst bezochte locatie benoemen (bij een wasstraat met meerdere vestigingen) of zijn/haar kenteken benoemen.

Om aan al deze data te komen, zullen er af en toe profielverrijkingscampagnes gedaan moeten worden. Klanten geven niet in 1x al hun informatie, maar zijn eerder bereid om af en toe een beetje informatie te delen.

E-mailautomations kun je inzetten op basis van alle informatie die je van jouw klanten hebt. Het voordeel is dat je het hele jaar door mails kan versturen die op het juiste moment bij de klant belanden, terwijl het juiste moment voor iedereen anders is. Heb je een geboortedatum? Stuur je klanten een verjaardagscadeautje. Heeft jouw klant een bepaald aantal punten bij elkaar gespaard? Zorg ervoor dat ze weten waar ze die punten aan uit kunnen geven of wat ze ervoor kunnen krijgen. Heeft de klant een nieuw kenteken? Feliciteer hem/haar met de nieuwe auto en laat de klant de eerstvolgende keer met korting wassen. Heeft je klant net gewassen en wil je weten hoe hij/zij dat ervaren heeft? Vraag het! Zo zijn er nog tal van mogelijkheden te bedenken, afhankelijk van welke data er beschikbaar is.

Campagnestatistieken

Vrijwel ieder e-mailsysteem geeft je inzicht in de belangrijkste e-mailstatistieken: hoe vaak wordt de mail geopend, hoe vaak en op welke links wordt er doorgeklikt, hoeveel mails konden niet afgeleverd worden en hoeveel klanten hebben zich uitgeschreven?
Op basis van al deze statistieken kunnen we aan de campagnes sleutelen. Hoe krijgen we een hoger openpercentage? We voeren een A/B-test uit op de onderwerpregel van de mail en met de winnaar kunnen we weer verder!

Bij campagnes met een kortingsvoucher bieden wij ook extra inzicht in hoeveel vouchers er ingeleverd zijn en hoeveel procent van je wassingen uit de actieperiode dit is geweest. Zo weet je precies wat elke actie oplevert.

E-mailsystemen

Wij werken platformonafhankelijk met verschillende e-mailsystemen. Ons voordeel is dan ook dat wij jou kunnen adviseren in welk platform goed bij jouw wasstraat past. Hierbij kijken we naar het aantal wassingen dat je per jaar hebt en de grootte van je e-maildatabase. Uiteraard nemen we je doelstellingen voor over 5 jaar hier ook in mee.

Wil je werken met Walnut, Leat, Mailchimp, GRIT of een ander systeem en wil je daarin advies? Vul dan onderstaand contactformulier in en Justin belt je terug!

EXPERTISES

Marketing­strategie

Wij helpen je op weg om je strategie te bepalen. We kijken samen naar welke doelen je hebt en hoe we deze kunnen behalen. Met een duidelijk jaarplan krijg jij hier ook beter inzicht in.

Vormgeving

Alle uitingen, of deze nu online of offline zijn, moeten worden vormgegeven. Je wilt natuurlijk wel dat het direct herkenbaar is dat jouw flyer of online advertentie bij jou vandaan komt. Daarom helpen wij je bij het vormgeven van alle uitingen volgens jouw eigen huisstijlregels.

Offline marketing

In jouw winkel of vestiging wil je jouw merk goed uitdragen en via borden/banners met je klanten communiceren. We helpen je met de signage en het plaatsen ervan. Ook kunnen we je helpen met het maken en verspreiden van flyers.

Online marketing

Online zichtbaarheid is inmiddels cruciaal. We helpen je om online (beter) zichtbaar te worden door SEO, SEA en social advertising in te zetten.

E-mail­marketing

Je wilt communiceren met je klanten en hebt een berg met e-mailadressen klaarliggen. We helpen je met een strategie en het daadwerkelijk maken en versturen van de e-mails.

Klantinzichten

Met jouw data kunnen wij jou inzicht geven in wie je klanten zijn en wat ze bij je komen doen. We gaan ervoor zorgen dat de band tussen jou en je klant verbeterd wordt.

Externe samen­werkingen

We kunnen je helpen bij het opzetten van acties in samenwerking met externen, zoals supermarkten of pretparken.

Website creatie

Wil je een (nieuwe) website? Aan de hand van jouw wensen gaan wij voor je aan de slag, zodat jij straks een mooie, goed werkende en vindbare website hebt.

Fotoshoots

Het visualiseren van je bedrijf is ontzettend belangrijk om de communicatie persoonlijker en relevanter te maken. Met een fotoshoot bouwen we een mooie, eigen beeldbank op van foto’s die perfect te gebruiken zijn in uitingen voor alle kanalen.

Re-branding

Als je het gevoel krijgt dat jouw merk niet meer bij jou past, gaan we samen kijken hoe we jouw merkidentiteit het beste kunnen vertalen naar een nieuw merk met een nieuwe uitstraling.

Actie­marketing

Wil je een tijdelijke actie opzetten? Daar kunnen wij je goed bij helpen! We kijken naar welke actie je via welke kanalen wilt uitzetten en gaan dit voor je uitvoeren.

Product­campagnes

Heb je een nieuw product ontwikkeld of toegevoegd aan het aanbod? Wij zullen jouw klanten hier op een leuke manier over informeren en hen een passend aanbod doen om het product uit te proberen.

KLAAR OM TE SCHAKELEN
NAAR DE VOLGENDE VERSNELLING?

Contact

Heb je een vraag aan ons? We vinden het leuk om kennis te maken! Neem snel contact met ons op.